Aanmelden voor Dutch Interactive Awards

Sluitingsdatum 3 maart 2017

Het aanmelden van cases voor de Dutch Interactive Awards gaat via eGuide.nl.
Om een case in te schrijven maak je eerst een account aan op eGuide.nl. Heb je al eerder een case(s) aangemeld op eGuide.nl? Dan kun je inloggen met je eGuide account.

Aanmelden van cases kan uiterlijk tot en met 3 maart 2017.

Meld jullie case aan op eGuide.nl

Wat moet je invullen?

  • Titel case
  • URL waar de case is te zien
  • Drie beelden (Gif, Png, Jpg maximaal 1,5 MB per afbeelding)
  • Link naar videopresentatie (facultatief en maximaal één)
  • Korte omschrijving case (maximaal 50 woorden)
  • Doelstelling (maximaal 250 woorden)
    Vraagstelling en verwachting van opdrachtgever
  • Omschrijving resultaat (maximaal 250 woorden)
    Welke oplossing is gekozen en waarom, behaalde resultaten en ROI (bij voorkeur met cijfers), innovatie, creativiteit, strategie, samenwerking, lancering, usability en design
  • Maand-jaar publicatie van case
  • Aanmelden van case bij DIA
  • De categorieën kiezen waarvoor je de case wilt aanmelden
  • Na de sluitingsdatum ontvangen alle bureaus die een case hebben aangemeld een uitnodiging om hun opdrachtgever(s) voor te dragen voor de categorie Company of the Year. Hierbij moeten de volgende vragen worden beantwoord:
    – In welke mate zijn jullie uitgedaagd door deze opdrachtgever om baanbrekend werk te maken / een stap verder te gaan?
    – Wat hebben jullie van de opdrachtgever geleerd – en wat hebben zij van jullie geleerd?
    – Waarom zou elk bureau voor deze opdrachtgever moeten willen werken?

Tips voor aanmelden van cases

  1. Beschrijf de essentie en maak duidelijk wat jullie case onderscheidt van andere cases.
  2. Gebruik de handige journalistieke tool van de 5 W’s: de basiselementen van een goed verhaal. Elke case beschrijving zou antwoord moeten geven op de vijf vragen: Wie, Wat, Waar, Wanneer en Waarom?
  3. Stel je voor dat je jullie case vertelt aan iemand die niets van de case weet.
  4. Let er op dat er een duidelijke relatie is tussen de doelstelling en de resultaten.
  5. Gebruik sterke visuele beelden. De eerste visuele indruk is altijd belangrijk. Een toelichtend filmpje helpt, maar is in de fase van aanmelden (nog) niet noodzakelijk.
  6. Kies de juiste categorie(ën) en zorg dat je beschrijving matcht met de categorie omschrijvingen.
  7. Last but not least: laat je inspireren door de beschrijvingen van de cases van genomineerden en winnaars van afgelopen jaar.

Problemen met aanmelden?

Kom je er niet uit? Specifieke vragen voor het aanmelden van een case op eGuide.nl stel je via dit formulier. Mail algemene vragen naar dia@emerce.nl. Je kunt ook bellen met Jacqueline Pijcke: 06 29 03 83 98

Kosten

De inschrijving is officieel als een case is aangemeld op eGuide.nl en de factuur voor inzending (€ 125,- exclusief BTW per ingezonden case per categorie) is voldaan.

Het jureringstraject

  • Alle aangemelde cases worden beoordeeld op: concept, design en UX, bouw, resultaat, interactiviteit en optimalisatie. Op basis van de beoordeling worden de nominaties vastgesteld. Deze worden begin april bekendgemaakt.
  • Alle genomineerde bureaus krijgen extra vragen om te beantwoorden en de kans om samen met de opdrachtgever op medio mei 2016 de case te pitchen bij de jury van de Dutch Interactive Awards.
  • Binnen elke categorie kan de jury twee winnaars aanwijzen: een gouden – en een zilveren awardwinnaar.
  • De winnaars worden bekendgemaakt op donderdag 1 juni 2017 tijdens de Awardshow.

Cases aanmelden voor de Dutch Interactive Awards

Tot en met 3 maart 2017 Lees Verder